twitter

Thursday, June 20, 2013

Michael Rubin Yenişafak haberini yalanladı: Bu insanlarla yıllardır görüşmedim.

Yenişafak gazetesi tarafından, 2013 yılının 12 Şubat günü Amerikan Girişimcilik Ensititüsü (AEI) adlı düşünce kuruluşunda, Türkiye'deki protestoları organize etmek üzere bir toplantı yapıldığı iddia edildi. (link: http://yenisafak.com.tr/gundem-haber/kod-adi-istanbul-isyani-16.06.2013-533074) ''Kod Adı İstanbul'' başlıklı haberde, Washington'da yapılan bu toplantının başkanlığının, uzman Michael Rubin tarafından yapıldığı iddia edilmişti. 

Michael Rubin'e email aracılığıyla iddiaları sordum. Tam olarak da, bahse konu olan gün veya herhangi başka bir zamanda, Türkiye üzerine, haberde bahse konu olan isimlerin tümü veya bazılarıyla herhangi bir toplantı yaptınız mı sorusunu Michael Rubin'e sordum. İki farklı email ile şu cevapları verdi:

''Hayır, ne o gün ne de herhangi bir başka gün, haberdeki isimlerle bir toplantı yapmadım. Rumsfeld ve Douglas Feith ile ABD Savunma Bakanlığından ayrıldığımdan, yani 9 yıldan beri görüşmedim. Richard Perle ve Bernard Lewis ile de 6 yıldan beri görüşmüşlüğüm yok. Erdoğan'ın bu komplo teorilerini bırakıp artık gerçek dünyaya inmesinin zamanı.''

''Yenişafak'ın haberi aptal, yanlış ve daha da kötüsü Türkiye'nin imajına zarar veriyor. Aynen İranlı veya Hamas gazetelerine benziyor. Eğer Erdoğan bu protestoların neden kaynaklandığını bilmek istiyorsa sadece aynaya baksın.''

No comments: