twitter

Monday, January 22, 2007

Sucu Kendimizde Aramaliyiz...

Merak ettigim su,
Hrant Dink'in oldurulmesi buyuk bir komplo olabilir...
bu oldurme olayi buyuk bir planin parcasi da olabilir..
ama bununla birlikte oyle gorunuyor ki boyle bir komplo durumu yok...
Gecmise baktigimizda, yakin gecmise baktigimizda, goruyoruzki 68 tane yazar oldurulmus..
oldurulen yazar sayisi altmis sekiz, yaziyla..
yani bu ilk degil ve maalesef son da olmayacak bu gidisle..
komplo teorisini bir tarafa birkarsak, bu suikast olayi bizim topraklarimizda oldu, ve oldurulen yazar acikca haksizliga ugramis bir yazar. bu yazar, yazdigi bir yazidan dolayi, anlatmaya calistigi amacin tam tersi ile cezalandirilmis...
ve isin kotusu yargitay tarafindan da oy coklugu ile mahkum edilmis..
bizim en yuksek yargi organimiz yargitay tarafindan 'turkluge hakaret" sucundan mahkum edilmis.. simdi 'hepimiz Hrant'iz' dedigimiz Hrant
Dink Avrupa Insan Haklari Mahkemesine basvurmayi en son yol olarak
secen bir insan..
diger turlu yuzyillardir ulkemizde yasayan ailesinin hatirasini birakarak ulkemizi terk etmek uzere olan bir insan..
Ben komplo teorilerinden ziyade, bir tasla iki kus vuruldu zihniyetinden ziyade, kendi ulkemi biraz daha yuksek standardlara sahip oldugunu gormek isterim..
ornegin, acikca, yazdigi ne anlama gelen bir Ermeni vatandasimizi nasil oldu da ulkemizin en yuksek yargi organinda mahkum ettik..
Basbakani ve bakanlari begenmioruz, basbakanin bakanlari bu suikastla gorevlendirilmesini 'gosteris' olarak algiliyoruz, onu yeterince korumadilar diyoruz..
peki hakimlerimiz, bassavcilarimiz neden bu insani mahkum ettiler?? nasil
oldu da, Ermeni diasporasina bu soykirim kampanyasini birakin, kendi
Ermeni devletinize yatirim yapin yapin diyen bir Ermeni yazarimizi
alip, yillardir mahkemelerde surunmesine goz yumduk?? Nasil oldu da,
yuzyillardir Turkiye de yasayan bir insana, bu topraklari dar ettik??
Hic mi bu insanin yazilarini okumadik?? okuyup anlamaya calismadik??
hic mi bu insanin Ermeni ve Turkler in biraraya gelmesi icin yazdigi
yazilara goz atmadik.. danistay saldirisinda da bir hakimimiz
olduruldu, ve birkac hakimimiz vuruldu.. hemen arkasindan akp yandasi
yazarlar derin devletin parmagini aradi, diger taraf ise 'hayir, bu
akp yandasi gaztelerin hedef gostermesi ile oldu dedi"
ama gozumuzden kacan birsey var.. insanlar vuruluyor, olduruluyor..
olan ulkemizin itibarina oluyor... biz bu nefretle buyuyen insanlari
yetistiriyoruz.. bir yerlerde yanlis yapiyoruz...
ben sahsen kendi ulkemin daha yuksek standardlarda yasamasini
isterim, ve daha yuksek standardlarda sorgulamak isterim.. biz,
bicogumuz abd de veya baska ulkelerde yasiyoruz, bizim kendi
ananelerimizi yasamamizda serbest olmamiz gerektigini savunuruz,
avrupa ulkelerinde irkcilik oldugunu savunuruz ve gel gelelim bogazda
suya hac atip sonra onu cikartmak isteyen azinlik dinine sahip o
insanlara 'misyonerlik' yapiyor diye izin vermek istemeyiz.. sanirim,
maalesef demeliyim belki, simdi kendi ulkemden uzak yasadigimda, bir
azinlik uyesi olarak yasadigimda, azinlik olsamda tabiatiyla bana da
esit davranilmasini istedigimde anliyorum kendi ulkemde yasayan o
azinlik insanlarini.. biz neden kendi azinliklarimiza o kadar kotu
davrandik.. nasil oldu da 6-7 Eylul olaylarina izin verebildik??
kendi kucuklugumden hala cok iyi hatirliyabiliyorum; mahallemizde
yasayan-ki Istanbul, Bakirkoy de, goreceli modern bir bolgede-o
azinlik komsularimizin yasadigi o binaya nasil da uzayli insanlarin
yasadigi bina olarak baktigimizi ve arkasindan konustugumuzu
hatirlayorum..
binlerce yildir ortodoks mezhebinin merkezi olan istanbulda ki
ortodoks mezhebinn basini kabul etmeyiz..
sanki 80 milyonluk musluman insanimizi kalkip hristiyan yapacakmis
gibi, kiliselere ve sinagoglara giden azinliklara kotu gozle bakariz..
her ayda bir, ozellikle dinci gaztelerimizde basta olmak uzere, "su
insanlar misyonerlik faaliyetlerinde bulunurken yakalandilar" diye
haberler okuruz.. ama sonra fransa veya danimarka da basortulu
ogrencilerimize yine izin verilmedi diye de ortaligi inletiriz..
bilemiyorum.. gorebildigim kadariyla daha gidecek cok yolumuz var..
yiyecek cok ekmegimiz var... Dink'in katilinin bulunduguna cok
sevindim, ama katilinin bulunmasi Dink'i mahkum etmis olmamizi
degistirmicek..
Ben ulkemin artik daha ozgur, daha esitlikci, azinliklara kotu gozle
bakmayan, insanlarin dusunduklerini acikca soyleyebilen bir ulke
olmasini istiyorum...
Bu Ermeni de olabillmeli diyorum, Misyoner de olabilmeli diyorum,
Kurt de olabilmeli diyorum...
Bu buyuk bir milletin gosterebilecegi bir erdemdir diyorum..
Bu bir tasla iki kus vurulmustur mantigi yerine, biz nerede yanlis
yapiyoruzun hesabini yapmaliyiz diyorum.. Neden dunyada 8. tehlikeli
ulkeyiz gazteciler icin diyorum..
Hrant DInk'in ailesine bassagligi diliyorum.. Bundan sonra hukuk
sistemimizin daha sogukkanli ve objektif kararlar alabilmesini
diliyorum.. Bir insani mahkum ederken gercekten yazilarini 'adam'
gibi okumamiz gerektigine inaniyorum..

1 comment:

gaykedi said...

"Gözlerin rengi, biçimi ne kadar farklı olursa olsun gözyaşlarının rengi aynıdır"....Afrika Atasözü

"Genetik bağlamında bilimsel olarak kanıtlanmış herhangi bir insan ırkı yoktur ama ırkçılık ve ırkçılar vardır. Saf bir Fransız, İngiliz, İtalyan, Alman, İspanyol, Bulgar, Rus, Yahudi ırkı olmadığı gibi 24 ayar bir Türk ırkı da yoktur. Ama bunların ırkçıları vardır!"...Özdemir İnce

Ermeni de olsak Türk' te, Yunan' da, zenci de, beyaz da "Gözyaşlarımız Aynı Renk".... insanlık olarak insan yiyen ırkçı yamyamlara bir kurban daha verdik...ne kadar üzüldügümü anlatmam zor..dün gozyaslarimi tutamadim ve bir Türk olarak ülkemin ırkçılarından bir kez daha utandim....Nur içinde yat sevgili Hrant....